Veebi stiilid ja kasutajamugavus
UUDISE TEKST JA PEALKIRI
Sobilikul juhul maini palun pealkirjas toimumise aeg ja koht. Halb on klikkida ja näha, et üritus toimus eelmisel kuul. Hea on juba pealkirjast näha millal sündmus aset leiab.
Näiteks nii:
Neitsitornis Einar Laigna loeng “Keskaja Naine”. 10.06
Palun märgi vähemalt tekstis näituse lõpukuupäev : “kuni 9. augustini……”
TULEVIKUVORMIS UUDISED
Kui avaldad uudise teksti tulevikuvormis, siis pead selle hiljem ümber kirjutama. Aegunud tulevikuvormi on väga imelik lugeda.
29. veebruaril avatakse Neitsitornis näitus….. Näitus jääb avatuks kuni 3. märtsini.
Võiks kirjutada kohe neutraalses ajavormis:
Alates 29. veebruarist on Neitsitornis näitus…. Näitus jääb avatuks kuni 3. märtsini.
TERMINID
Nii eesti kui vene keeles toimuvad muuseumis MUUSEUMITUNNID!
“Haridusprogramm” ei toimu! See tähendab eelkõige konkreetse näituse juurde kuuluvat tegevustekompleksi või kogu muuseumi tegemiste suuremat kava, mitte vahetut tegevust.
MENÜÜ
Menüüsse lisame alajaotusi ainult erijuhtumil, mis vajab ühist kaalumist, et filiaalide menüüdes säiliks ühtne struktuur.
Menüüsse lisatav peab olema võimalikult napp, võimalusel ühesõnaline. Ka venekeelne menüü kasutab võimalusel sarnaseid lühivorme: HARIDUS, mitte HARIDUSPROGRAMMID jms.
MIS ON VEEBIS NO! NO!
Mitte mingil juhul ei tohiks:
- Lugejat mõttetult jooksutada kuhugi filiaalide rägastikku mingit asja vaatama, näiteks: “Loe ürituste kohta lähemalt “Haridus” lehelt”. Kirjuta info välja. Äärmisel juhul pane konkreetne link, kui muidu ei saa.
- Milleks saata külastaja välislingi kaudu oma lehelt üldse minema? Näiteks “Loe Õhtulehest meie kohta uudist.” Ta jääbki seda õhtulehte lugema.
Või näiteks “Vaata MTÜ Kodulugu kodulehte“. Milleks on vaja saata külastaja kuhugi ära? Internetis on miljoneid põnevaid asju, aga antud juhul tuli inimene vaatama SINU KODULEHTE! See on lihtsalt tasuta reklaam kellegile teisele. - Hulga hüpetega lingid: Ürituse Info leiad Filiaalide hariduslehtedelt >Filiaalide loend > Filiaali esileht > Filiaali Haridusleht > Filiaali Üritused> Filiaali Suveüritused > 2017 Suveüritused > Lastele suveüritused > Kooliealiste laste suveüritused > TULE MEIE PEREPÄEVALE!
Oli vaja selleks 9 klikki teha. - Kirjutada info asemel vesteid ja pajatusi. Näiteks edastada üksikasjalik näituse vm. toote kirjeldus. Hea “reklaamlugu” peab tekitama põnevust mitte ammendama huvi asja vastu.
- Tegelikult on külastajale väga häiriv PDF jm. veebiväliste asjade linkimine. Ametlikud dokumendid on ok. Aga plakatid, brošüürid jms – seda ei panda PDFina allalaadimiseks veebi. Keegi ei taha oma arvutisse laadida igasugust risu. Kirjuta vajalik info välja, kasvõi copy-pastega.
Ära kasuta info jaoks oma plakati pilti! Kribu plakati pealt ei näe vajalikku infot välja lugeda. Kirjuta vajalik info lühidalt ümber.
Ära kasuta oma plakati pilti illustratsiooniks. Kribu plakat EI OLE hea illustratsioon. Pane pilt, kus on peal tegutsev inimene. Pane pilt kus on peal ilus asi. Kui muu ei aita, pane kassipilt :) see meeldib alati. - Veidrad äpid – kas teile meeldib kui miski laeb pikalt, vilgub, keerleb ja piiksub? Teeb see surfamise mõnusaks, kui äpp hakkab oma tulesid ja vilesid lahti kerima?
On see lahe, kui rakendus ei mahu ekraanile ära? Või teie nutiseade või arvuti ei suudagi seda äppi näidata… Ainus normaalne asi selles vallas on Youtube video lisamine. - Aegunud lood – NO NO! NO! Võta maha. Pane oma püsinäituse reklaam asemele.
- Imelikud vanamoelised < tagasi lingid mis viskavad ei tea kuhu. Browseril on ju BACK nupp.
JA VEEL SOOVITUSI:
- Palun ärge unustage meie võõrkeelseid lugejaid ja võõrkeelseid lehekülgi.
Tõlkimist vajavad lood saatke palun , korraldan tõlkimise ja Allan saab tõlkeid üles panna.
Kui uudis aegub, märkige palun “toimunuks” ka tõlked. (Inglise keeles on üks ühine “Expired” arhiiv.) - Avaldage tõlked omavahel seotud lugudena – mitte eraldi postitustena/lehekülgedena.
Selleks avaldage algul eestikeelne lugu. Seejärel vajutage paremal pool kastis “Translate this Document” vastava keele juures olevat “pluss nuppu” ja avaldage siis teises keeles lugu. Siis on eri keeltes lood omavahel seotud. - Näidake olulisemaid uudiseid ka TLM ühisel Avalehel.
Postituse allservas asub selleks “Näita avalehel” linnukesega kastike.
Kui uudis aegub võtke see palun eraldi maha ka TLM avalehelt.
Selleks eemaldage linnuke kastist “Näita avalehel”. Muidu jääb aegunud uudis avalehele alles :( - Kui postitad uudise ühisele avalehele, maini pealkirjas muuseumi nimi. Muidu võivad kõik külalised jõuda Vene 17.
- Palun jälgige, et pealkiri mahuks kolmele reale.
Vajadusel proovige erinevat sõnajärjestust. Mis pealkirja ei mahu, selle saab kohe pikemalt öelda teksti alguses. 5 rida pealkirjas on liig! - Postituse esimene lõik võiks olla boldis eristuv kokkuvõte.
- Arvesta palun korrektset punktikasutust! Pärast punkti ja enne järgmist sõna või lauset vm. üksust tuleb reeglina tühik. Erandina võivad sulud lõppeda kohe pärast punkti.
- Kui pole kindel, millist kirjastiili pealkirjade ja erisuste puhul kasutada, vaata ja vali sama, mis on teistel filiaalidel. Kirevus tuleb kahjuks ja tuleb kokkuvõttes kellelgi teisel ära parandada.
- Palun ära kasuta tavajuhul värvilisi kirju lihtsalt tekstiks ja pealkirjadeks – need ajavad segadusse ja mõjuvad linkidena.
Erandiks sobib näiteks erakorraline muudatus lahtiolekuaegades. - Kõikide ridade vahele tühikut lüües on tekst väga pikk ja raskesti jälgitav, miski ei püüa enam pilku. Grupeeri tekst lõikudeks, kasuta Shift+enter – see lubab uut rida ka ilma vaheta.
Kui soovite kodulehe suhtes abi või nõuandeid, siis kirjutage ja helistage julgelt Allanile:
(+372) 55 614 643
MÕNED STIILID:
VAHEPEALKIRI = PEALKIRI 4, SUURTÄHTEDEGA JA BOLD
Sellises vormistuses vahepealkirjad liigendavad teksti piisavalt ja paistavad teksti seest välja.
TLF NUMBRID: (+372) xxxxxxx
Koos suunakoodiga = mobiilis klikitavad. Ilma koodita ei saa otse helistada mobiilis.
PILDID TEKSTI JUURES
Tekstilõiku ilmestavad pildid võiks olla joondatud paremale. Siis ei pea teksti algust jälgides silmadega siksakitama.
Selleks tuleb pilt lisada kohe tekstilõigu algusse, kohe peale pealkirja. Seejärel valida pildi kohalt joonda paremale nupuke.
Laiemad pildid võiks jääda joondamata ja olla vastava tekstilõigu lõpus.
LINGID TEKSTIS – Bold, Rasvane
Lingid tekstis – Lisad lingi, teed aktiivseks ja vajutad nupule B või klahvidel Control+ B.
(Bold ja ilma jooneta link on ühtaegu loetav ja paistab välja. Ka Google loobus linkide alljoonest.)
Parem on linkida asjakohane tekstijupp, näiteks : Vaata meie Suveürituste nimekirja, mitte Vaata meie Suveürituste nimekirja siin.