AUHINNAMÄNG GÜMNAASIUMINOORTELE:
keskaegne seiklus
Tallinna Linnamuuseumi auhinnamäng kutsus õpilasi looma keskaja ainelist seiklusmängu. Võitjad kuulutati välja 13. jaanuaril 2023. Peaauhind oli ööbimisega reis Londonisse Harry Potteri filmistuudiosse!
Loe lähemalt: mängu võitjad on selgunud
Lisaks on mängul muid ägedaid auhindu: teatri-, kino-, muuseumi- ja spaapiletid, muuseumitunnid, eksperimentaalarheoloogia kogemus muinastalus, raamatud, ajaloohõngulised tervisetooted, võimalus korraldada muuseumis oma üritus jm.
Parima stsenaariumi põhjal teeme treileri ja loome mängu Roadgames platvormil.
Tutvu põnevate inspireerivate teemadega allpool!
Konkursi kohta loe lähemalt SIIT!
AUHINNAD!
Auhinnad on välja pannud Tallinna Linnamuuseum, Tallinna Linnateater, Rõuge Muinastalu, Apollo, Kalev Spa ja Raeapteek.
MILLISEST MÄNGUST KÄIB JUTT?
Roadgames-mängud on nagu geopeitus või virtuaalne aardejaht. Liigud linnas, avastad vihjeid ja lahendad mõistatusi.
Aardeotsimise asemel võib mängus olla apteeker Melchiori stiilis detektiivilugu. Mõistatused ja vihjed viivad müsteeriumi lahenduseni.
Tutvu Roadgames-mängudega SIIN: ROADGAMES.COM
TALLINNA LINNAMUUSEUMIL on rõõm pakkuda palju abistavat materjali, loenguid ja ekskursioone.
Konkursi idee pärineb apteeker Melchiori filmidest. Muuseumis on käimas Melchiori teema-aasta.
TEEMA: KESKAEG!
Kõige tähtsam on mängu idee, selle lugu.
Mäng peaks avama ukse põnevasse keskaega! Poristel linnatänavatel jooksevad sead, timukas ihub mõõka! Leia varandus, lahenda kuritöö… Pane pea tööle, lase fantaasial lennata!
Pane mängu peidetud kirjad, keskaja kommete ja asjade tundmine – mis täpselt, see jääb Sinu otsustada.
Hea mäng aitab avastada vanalinna põnevamaid kohti ja salapäraseid nurgataguseid, samuti annab kasulikke teadmisi.
Tutvusta kindlasti reaalseid Tallinna ajaloo detaile, põnevaid keskaegseid esemeid ja nähtusi!
Käi vanalinnas ja vaata seda otsekui läbi apteeker Melchiori silmade!
PANE KIRJA OMA MÄNGU HOOGNE KIRJELDUS!
Kuidas mängu kirja panna? Kirjuta stsenaarium!
Mõtle, mis kutsuks inimesi Sinu mängu mängima?
Too esile oma mängu põnevus. Anna aimu mängu maailmast.
Heas loos töötavad salapära, põnevus ja mõjuv muusika.
Stsenaariumis võib esitada ladusat dialoogi, näidata kaasakutsuvaid pilte, huvitavaid tegelasi. Pane pea tööle – mõtle, mis kutsuks Sind ennast mängima?
Uuri internetist, kuidas kirjutada stsenaariumit.
Vaata Youtube’ist, millised on mõned head mängutreilerid:
Kirjuta umbes 8-10 leheküljeline stsenaarium, mis kutsub mängu mängima!
TINGIMUSED
- Osaleda saavad kuni 5-liikmelised võistkonnad + juhendaja.
- Stsenaarimi pikkus peaks olema ca 8-10 lk (kirjafont Times New Roman, tähesuurus 12, reavahe 1,5).
- Pane kirja oma nimi (või võistkonna nimi), kool, klass, osalejad ja õpetaja (juhul kui õpetaja on juhendaja rollis) ning kontakttelefon ja/või e-posti aadress.
- Mängu stsenaarium tuleb saata 30. NOVEMBRIKS aadressile .
Võitjad kuulutame välja jaanuaris, kui toimub ka tänuüritus kõigile osalenuile.
Uuri veel kasulikke nippe ja vajalikke vahendeid stsenaariumi kirjutamiseks: “Retk läbi keskaegse Tallinna”.
Töid hindavad filmirežissöör ja stsenarist Margus Paju, Tallinna Linnaarhiivi teadur ja ajaloolane Tiina Kala, Kalamaja muuseumi juhataja Kristi Paatsi ja Tallinna Linnamuuseumi arheoloogiakogu hoidja ja Arheoloogiasügise kuraator Küllike Tint.
Mängukonkursi infopäevana 15. sept toimunud Keskajaloopäeva kohta saab lugeda siit.
Pakume inspiratsiooniks mõned teemad
1) MUSTPEADE VENNASKONNA LUKUS UKSED JA SALADUSED
Kes olid Mustpead ja kus nad tegutsesid? Kuidas nad linna kaitsesid ja kus seda on kujutatud? Milliseid uksi nad avasid ja kellega koostööd tegid? Kas igaüks võis saada Mustpeaks? Mustpead võivad avada Tallinna keskaja ajaloo tahke eri nurkade alt, tuleb vaid leida oma suund!
2) KESKAJA INIMESE NÄGU
Milline oli keskaja inimese nägu? Missuguseid riideid kanti, kes neid tegid, kust need saabusid? Mida söödi? Mis ametid olid keskajal? Millised haigused eksisteerisid? Teema on mitmekülgne – pane ainult fantaasia tööle!
3) DOMINIIKLASTE PÜHA SÕNA JA RELIIKVIAD
Dominikaanid ehk Jutlustajate Vendade Ordu oli esimene vaimulik ordu, mis jõudis Tallinnasse 13. sajandi algul. Linnarahva seas oli tegemist äärmiselt populaarsete tegelastega, sest kõigile meeldisid huvitavad jutud. Kus nad Tallinnas tegutsesid? Kuidas linnarahvast kirikusse meelitati? Kellega koostööd tehti? Dominiiklased annavad tänaseni palju mõtteainet, seega mänguteema võib ulatuda reliikviatest kuni kunstiteosteni. Valik on lai!
4) LUKSUSKLAASI, KULLA JA KANGA KAUBASEIKLUSED ALL-LINNAST TOOMPEALE JA KALAMAJJA
Tallinn oli keskajal rahvusvaheline hansalinn, kus valitses Suurgildi kaupmeeste seast valitud raad ja Lübecki õigus. Millega kaupmehed kauplesid, kus nad elasid, mis teid Tallinnas käisid? Milline oli esemete teekond, alates valmistamisest kuni prügimäele jõudmiseni. Teema on lai, haarates esemeid, käsitöölisi, kaupmehi ja linna heakorda.
5) KESKAEGSE KAUPMEHE HANS VIANTI PÄEV TALLINNAS
Milline oli Tallinn Hans Vianti silmade läbi? Millised olid tema tööülesanded, millega tuli kaubelda? Missugused ohud teda tööülesandeid täites varitsesid? Kuidas käis arvepidamine keskaegses Tallinnas? Pane kangelane küsimusi lahendama, et kaup tervelt õigetesse kätesse jõuaks!
6) ÖÖ KESKAEGSES TALLINNAS (LINNAVAHT-KERJUS-VARAS-AADLIMEES HILISEL KÜLASKÄIGUL)
Keskajal ei võinud mitte igaüks öösel linna peal ringi konnata. Tavainimesed võidi selle eest isegi vangi panna. Mustpead lõpetavad oma joodud kell neli öösel! Mis nüüd juhtuma hakkab?
Võitjameeskonnal aitavad mängu teha Tallinna Linnamuuseum, Tallinna Õpetajate Maja ja Roadgames.
Projekti toetab Eesti Teadusaegentuur.